Een nieuw jaar, nieuwe goede voornemens. GCN zette er enkele op een rijtje zodat je 2015 bij de hoorns kunt vatten.

De 10 beste voornemens voor 2015 volgens GCN:

– Doe wat intervals tijdens jouw trainingen. Zelfs al rij je even veel kilometers als vorig jaar, de trainingswinst zal toch groter zijn.
– Maak je fiets schoon na elke rit, zeker als je door regen of modder hebt gereden. Propere onderdelen gaan langer mee en een blinkende fiets is goed voor de ‘moral’.
Spaar voor een nieuwe fiets. Aangezien het ideale aantal fietsen n+1 is (waarbij n het huidige aantal fietsen is), kun je er nooit teveel hebben. Hou er wel rekening mee dat het maximale aantal fietsen s-1 is (waarbij s het aantal fietsen is waarbij je vrouw/man of vriend(in) je zou verlaten). Een nieuwe fiets helpt je om een mooi fietsdoel vast te leggen om naartoe te werken.
– Probeer eens iets nieuws. Niets leukers dan als wegfietser ook te beginnen mountainbiken, pisterijden of crossen. Je leert andere vaardigheden en houdt de zin in fietsen hoog.
– Stel een mooi doel, zoals een zware granfondo. Als je eens wat minder zin hebt, heb je iets waarvoor je je toch in het zweet wil werken.
– Sluit je aan bij een groep of clubje. Het sociale karakter zorgt ervoor dat je minder snel afhaakt.
– Stop met ’s avonds laat eten. Het is de makkelijkste manier om gewicht te verliezen.
– Drink bv. geen alcohol tijdens de week.
– Maak eens een echte topkoers mee als toeschouwer, een onvergetelijke ervaring.
– Leer zelf aan je fiets werken.


Bekijk meer nieuws